Børnebørnenes madværksted

Skrevet tirsdag d. 25. februar 2020

MADVÆRKSTEDET ER DESVÆRRE AFLYST GRUNDET FOR FÅ TILMELDINGER

Nu kommer Børnebørnenes madværksted til Syddjurs og Mørke

Børnebørnenes madværksted er sjove madkurser for børn og bedsteforældre. Et madkursus hos os betyder hyggeligt samvær på tomandshånd og fælles madoplevelser i Hjerteforeningens kulinariske køkkenunivers.

Kålchips, blå smoothies og madmuffins. Det er nogle af stoppestederne på jeres nye fælles madrejse. På Børnebørnenes madværksted laver vi mad sammen over fire kursusgange. Undervisningen foregår i mindre hold under kyndig vejledning af en uddannet underviser. Undervejs lærer I hinanden bedre at kende, når vi snakker madkultur før og nu, spirer pink grønkål sammen og spiller “madkrig” med sunde og usunde madvarer.

Det praktiske

Et madværksted består af fire kursusgange, ligger typisk efter skoletid og varer omkring tre timer hver gang. Der er plads til 16 deltagere på et hold, og man tilmelder sig i par. Det vil sige, at der er plads til otte børn og otte bedsteforældre på hvert hold. Kurset ledes af en faglig kompetent Kirstine Carlsen.

På hver kursusgang laver deltagerne mad sammen, der dystes og snakkes undervejs, og til slut spiser alle sammen om et veldækket bord. Der undervises efter et velafprøvet koncept, og deltagerne kommer i løbet af kurset igennem opskrifter med aftensmad, frokost/madpakker, morgenmad/brunch og festmåltid.

Børnebørnenes værksted starter torsdag den 5. marts i Mørke skoles skolekøkken. Og derefter den 12., 19. og 26. marts alle dage fra kl. 16-19. Tilmelding er nødvendig, mail til syddjurs@hjerteforeningen.dk med navne på deltagerne senest den 1. marts. Det koster kr. 240 pr. par (barn og bedsteforældre) for hele kurset.

Desværre har Mørke skole netop meddelt os, at der den 19. marts er skolefest. Derfor bliver der madværksted den 2. april i stedet.